Besöksmålskarta och tipsrunda

Fokus Besöksnäring är en nätverksgrupp för besöksnäringen i Staffanstorps Kommun. Gruppen sammankallas av Business Port som är kommunens och näringslivets gemensamma plats för samverkan. Till nätverket är alla besöksmål välkomna men också företag som t ex arbetar med lokalodlat och kan dra nytta av nätverket.

Med gemensamma krafter har man tagit fram en besöksmålskarta vars syfte är att skicka besökarna till varandra. Finansiering av kartan är genom Leader Lundaland.

Deltagarna i nätverket gör även besök på varandras besöksmål på så vis hittar man nya affärsmöjligheter och nya kontakter. Genom att känna till varandra kan man också dra nytta av varandra.

Kartan sprids via besöksmålens sociala media och finns också att hitta fysiskt på de olika platserna.

Kartan är illustrerad av Johanna Bank @cirkusbank som också är företagare i Staffanstorps Kommun.

Vill du också medverka på kartan?

Två gånger per år kan nya besöksmål, till självkostnadspris, anmäla sig för att medverka på kartan.
Priset är 2 200 kronor + moms och då ingår illustrationen. Tillfällen att anmäla sig till medverkan på kartan är 1-15 augusti samt 1 januari – 28 februari. Kontakta Business Port med anmälan under den tiden.

Helgen den 1-2 april

Helgen 1-2 april bjuder besöksmålen in till tipsrunda!

Denna helg bjuds besökare att vara med på en tipsrunda bland besöksmålen. Vi hoppas på att Staffanstorpsbon är ute och upptäcker sin kommun denna helg och att långväga besökare hittar fler guldkorn än dit de först var på väg. 

Öppettider för helgen är individuella och man hittar dem på varje besöksmåls event på Facebook samt på besöksmålets hemsida.

De besöksmål som medverkar på tipsrundan är: Classicum, Kabbarps Trädgård, Segers Söta, Tirups Örtagård, Staffanstorps Gästis, Hulténs, Pyret & Snäckan, Great Padel & Golf, Allmogegården, Uppåkra Arkeologiska centrum, Ugnen pizzeria samt Casseroll.

Tipslapp hittar man på den första platsen man besöker!
Varje besöksmål i tipsrundan erbjuder fina priser att vinna. Vinnarna utses av Fokus Besöksnäring.

Chansen att vinna ökar så klart när man besökt alla platser och även skrivit en trevlig motivering för varje företag, men det är inget krav.

Här kan du läsa mer om projektet (låst artikel): Skånskan

Dela denna sidan

Facebook
LinkedIn
Epost

Translate

Select the language you would like to translate into in the list below.

Bear in mind, since the Google Translate is an automatically generated translation, we do not take any responsibility for errors in the text.