Nudging som verktyg – inbjudan från Företagarna Öresund

Varför gör inte kunden som jag vill? – nudging som verktyg och varumärkets betydelse. Vi bjuder in till en intressant dag tillsammans med Niklas Laninge, Nordic Behaviour Group och Vanja Johnsson, Make Thrive.

Vad krävs för att min produkt/tjänst ska kännas självklar? 

Hur viktigt är egentligen varumärket?

Kan varumärket hjälpa mig att nå mina syften?

Det här är frågor som vi fångat upp i samtal med företagare och vi bjuder därför in till en dag fylld med inspiration, konkreta tips och värdefull information.

Dagen innehåller både föreläsning, workshop och en paneldiskussion med två företagare. Vi inleder dagen med fika och mingel, alla hålltider nedan.

Niklas Laninge, VD och medgrundare av Nordic Behaviour Group AB

Beteendekommunikation är ett begrepp som används för att beskriva den kommunikation som syftar till att påverka beteenden hos människor. Det handlar om att kommunicera på ett sätt som får människor att agera på ett särskilt sätt eller att förändra sina vanor. Beteendekommunikation är en viktig del av marknadsföring, men det kan också användas för att främja annan förändring.

Under förmiddagen får du en introduktion till ämnet beteendeinsikter och hur du kan använda beteendevetenskap och psykologi för att skapa bättre marknadsföring och effektivare försäljning.

Psykologen Niklas Laninge har i över 10 år hjälpt organisationer använda psykologi för att skapa och marknadsföra produkter och tjänster. Kom och lär dig varför kunden inte alltid gör som man vill och vad du kan göra för att skapa storskalig beteendeförändring bland kunder och medarbetare. Niklas leder idag Sveriges största team för beteendeinsikter.  

Vanja Johnsson, strateg och projektledare på varumärkesbyrån Make Thrive

Vi får lyssna till Vanja Johnson, strateg och projektledare på varumärkesbyrån Make Thrive som kommer berätta om hur man som företag kan nyttja sitt högre syfte – purpose – som strategisk ledstjärna i varumärkesarbetet.

Hur kan det stärka både företagets  relevans och attraktionskraft utifrån ett holistiskt intressentperspektiv. Vi får en genomgång av  varumärkets olika komponenter och exempel på hur de tillsammans kan stärka företagets position och bidra till mer strategiskt beslutsfattande.

Paneldiskussion med två intressanta företag

Vi samtalar med två företag som båda har utmaningar där deras produkt/tjänst inte är självklar och som behöver hitta nya sätt att få med sig sin målgrupp.

  • 09:00 Fika och mingel
  • 09:30 Föreläsning Niklas Laninge
  • 10:30 paus
  • 10:45 Workshop med Niklas Laninge
  • 12:30 Lunch
  • 13:15 Föreläsning Vanja Johnson
  • 14:00 Paneldiskussion
  • 15:00 Avslutning med fika och mingel

Kostnad
Medlem i Företagarna: 150 kr/person, swishas på plats.

Medlemmars gäster och icke medlemmar: 350kr/person 

Om du trots anmälan inte dyker upp eller inte lämnar skriftligt återbud, debiteras du med 395:- för att täcka kostnaderna för mat och lokalhyra. 

Begränsat antal platser, medlemmar i Företagarna har företräde.

Varmt välkomna!

Dela denna sidan

Facebook
LinkedIn
Epost

Translate

Select the language you would like to translate into in the list below.

Bear in mind, since the Google Translate is an automatically generated translation, we do not take any responsibility for errors in the text.