Ska ni förverkliga nya affärsplaner, utveckla eller lansera nya produkter eller på andra sätt växa och utvecklas som företag – men saknar kompetensen som behövs för att nå målen? Ta chansen att söka kompetenscheckarna som Region Skåne erbjuder.
Kompetenscheckarna syftar till att höja produktiviteten i företaget genom ny kompetens. Totalt kan ett företag ansöka om 125 000 kronor. Checkarna kan exempelvis användas för initiala lönekostnader för projektanställningar, inköp av konsulttjänster eller utbildningar.
IUC Syd eller Almi hjälper er även med en strategisk och analytisk hjälp i form av en behovskartläggning genom verktyget Mind the Gap. Behovskartläggningen ligger till grund för kompetenschecken.
För att söka kompetenscheckarna ska företaget:
• ha mellan 5 och 99 anställda.
• ha en omsättning på minst 3 miljoner kronor, genererat av kundintäkter, och på max 100 miljoner kronor.
• bedriva sin huvudsakliga verksamhet i Skåne.
• ha en god ekonomi och resurser för att fullfölja satsningen.
• företaget och/eller dess produkter (varor eller tjänster) ska vara etablerat på marknaden.
Ansök och läs mer om hur ni ansöker om kompetenscheckarna på Region Skånes webbplats